Parsorion ni OmpuJauttal

Setelah mengitari beberapa blok perumahan mewah ini, akhirnya amanJatikkos melihat gerbang utama yg megah itu. “Ollobolokni, tung na hebat ma hutaon, sampulu pitu do jabu alai pola sahektar kawasanna” ujarnya setengah bersungut. “Ai goarna pe huta sigodang arga, Pa” kata naiJatikkos yang duduk di sampingnya.

“Ma, ai nda inang bao ompuJautta, ndi?” tetiba telunjuk amanJatikkos mengarah ke sebuah halte diseberang sana.

“Ido, Pa, papinggir ma, asa ta taruhon, nga naeng udan on” kata istrinya
“Molo olo” sahut amanJatikkos, sebab ia tahu inangbaonya itu adalahs eseorang yang paling tidak mau merepotkan orang lain selagi ia masih sanggup. Beberapa jam yang lalu, OppuJauttal boru, seorang janda pensiunan guru, istri almarum penasihat punguan mereka permisi pulang di tengah rapat yang sedang seru-serunya membicarakan anggaran perayaan natal punguan mereka.

“Eda, beta ma hu antar hami, mardomu adong ulaon nami dompak hutamunai” kata NanJatikkos setengah berteriak seraya menurunkan kaca mobilnya.

“Eh, naeng tudia hamuna?
“Dompak hutamunai eda, manjumpai dongan, nakkok ma hamu” pinta NanJatikkos
“Antong nauli” kata OppuJauttal seraya bergegas.
“Nunga sajom au paimahon angkot, dang mar naro, so huboto mambaen gerep on, dang niantusan teknologi saonari, iba namatuaon on. Diajari pahompui do nian, alai nga mangalan huida gombaran ni heppon on” katanya.

“Ai goarna ma na matua inang, haru iba pe nga tong maol niantusan” sambut amanJatikkos seraya melajukan kenderaannya.

Hening.

“Ai so jo tahe amang, boasa sai sip hamu dirapot i nakkinon di rapot i?”
“Ah, ai boru do iba inang, sipandohoti jala sipanolopi naulima” jawabnya
“Nahuboto dang songoni hamu. Tikki mangolu laemuna, jala hamu bendahara, dang songoni”
“Massiboan massam na do inang anggo namarpunguan on”
“Olo ma. Ai tung boha do rohana be pola ikkon di hotel marnatal? naso suda hamuna be hepengmunai?. Lasso huantusi aha do maksud ni natal i. Dang naso boi hugarar iuranhu, alai dang dibilangin akka dongan huida na humaliangna”
“Ai boi do disissil uang natal i eda”
“Boi do. Alai pola do ikkon sissilon lima ratus ribu lao marnatal?. Di natal on ma nian boi tapatudu holong ta tu dongan sapunguan. Aha ma hurangna di jabumuna marnatal songon na somal, ia soi di jabu ni amaniBunga sinakkinon. Molo so siat, dibaen tenda i marponjot-ponjot asal ma las roha. Ai na so mamereng be do nuaeng hitaon di NaiSumuang?, ganup ari on martiga ikkan asin, mi gomak, lappet, lan na asing, boasa dang sian ibana tatuhor sipanganon natal i?, ima dalan mangurupi ibana. Nian parbuah an, amaniHalasson, sian ibana ma buah. Nai Padot, namartiga-tiga onlain i, aha do, onlain do,…dia do… opat ma boruna nuaeng, sikkola sude. Ninna ganup ari martiga-tiga di pesbuk munai, martiga jagal, ikkan teri, ikka robus. Andigan be urupan dongan anggo dang di natal on. Sai pamoraon parhotel hape ia na diiba gok na hurangan” kata oppuJauttal setengah mengomel.

AmanJatikkos bengong mendengar kalimat panjang ompu Jauttal, ia melihat istrinya dan mereka saling berpandangan.

“Molo huetong, hita na sapunguan, opat pulu keluarga hali lima ratus ribu, duapuluh juta sude. Ai nda nga boi nian on mangurupi akka donganta na humurang disibaenon?, unang ma jolo songon au namabalu, ninna boi manggara satonga. Ia tung dibilangi nian sada-sada, keluarga perkeluarga, sadia rikkot di nasida hepeng lima ratus ribu. Piga halak anggota i parpasar pagi, adong pargerep nang na asing, Ai tung so huantusi do lapatanni natal munai.

“Benar yang inang bilang” jawab amanJatikkos
“Alai eda pe dang mambaen usulan” imbuh Nanjatikkos
“Ai aha ma suara ni namabalu namatua songon iba on eda, hamu nama nian akka naumposo i lobi mamikkiri”
AmanJatikkos merenungi ucapan inang baonnya tersebut. Ia teringat pada almarhum, OppuJauttal doli na hinan, semasa hidupnya ia menjadi ketua, lalu penasihat, setiap mengeluarkan kebijakan selalu memperhatikan kemampuan anggota. OppuJauttal doli kerap mendahulukan uangnya supaya kegiatan bisa berjalan. Perayaan natal biasanya dilaksanakan dirumah anggota. Keluarga yang mendapat arisan bulan desember wajib menymbang semampunya sebagai pengganti makanan di rumahnya. Lalu, konsumsi makanan pun pasti dikerjakan oleh anggota yang memiliki usaha yang berhubungan dengan makanan. Tak perlu berbaju natal secara seragam, asal kita senang, anak-anak senang maka natal sudah sempurna, kata OppuJauttal doli.

Anak-anak sangat menantikan natal punguan ini, sebab mereka mendapatkan uang jajan dari OppuJauttal dan bingkisan natal dari punguan. Tanpa di minta, para boru seperti amanJatikkos membawakan makanan, minuman, buah dan banyak lagi. Boru yang lain menyiapkan kado-kado natal untuk dibagikan. Sehabis acara natal mereka marnortor bersama, menyanyikan kidung-kidung natal, segala alat musik dimainkan dan setiap keluarga boleh bernyanyi.

Sekali lagi, momen ini dinantikan anak-anak, mereka akan bernaynyi, menari demi saweran dan saweran. Itu dulu. Kini, natal diadakan disalah satu hotel di kota itu. Kalau pun ada saweran buat anak-anak, tidak seheboh tahun-tahun lalu. Inilah yang membuat hati OppuJauttal boru begitu prihatin.
“Anggo so hita masiurupan ise be, molo so boi ganup ari mangurupi dongan sapunguan, pinomat di natal on” kalimat oppuJauttal boru terngiang-ngian di telinga amanJatikkos.

Hening kembali.

Beberapa menit berikutnya, mobil itu memasuki perumahan tempat tinggal OppuJauttal boru. “Dison ma au amang, maol hamu mamutar annon di gang namian, alana adong pesta di tentangga i” ujarnya. Setelah berpelukan dengan edanya NanJatikkos, OppuJauttal pun turun dan memberikan lambaian tangan seraya berteriak “hati-hati hamuna da”

Tinggalkan komentar

Hendry Lumban Gaol

Welcome to my Online Book.

Saya menuliskan apa yang terpikirkan, terlihat, dirasakan dan diangan-angankan

Let’s connect